Föreläsning: Pål Bergström om Frihet, 4 december 19:00

Image
 
Det är dags att ta knyta an till en gammal tradition av föreläsningar nere på Gryning med en högintressant föreläsning av Pål Bergström.
 
Pål Bergström har deklarerat sig som en fri människa och utmanar staten att redogöra för det lagliga förhållande som råder mellan honom som människa och svenska staten. Han berättar om sin syn på frihet, hur han ser att världen är styrt av en elit, att vi är moderna slavar och vad som lett honom fram till den position i livet där han befinner sig idag.
 
Allt handlar enligt Pål om en kursändring mot en själslig realitet, vilket är hans bakomliggande budskap. Det som nu sker är ett uppvaknande till en bättre värld.

Pål håller i en inledande presentation på ca en timme, sedan finns det möjlighet till diskussion för de som så önskar.
 
Om Pål:
Jag är rådgivare i medvetande och omvärldsanalytiker, expert på gruppmedvetande och företagspersonlighet. Är även konstnär, designer, design manager och webbutvecklare med en master i Design Management från Domus Academy i Milano 1991. Har under lång tid utforskat relationen mellan design, personlighet och medvetenhet som resulterat i metoden DesignGenetik.

På 80-talet studerade jag Företagsekonomi och Marknadsföring vid Lunds Universitet, tills den dagen jag förstod att jag innerst inne är designer. Fick samtidigt nys om ett nytt ämne som hette Design Management. Det var svaret på den snäva synen på ledarskap och management jag fann i Lund och på andra affärsskolor.

1989 åkte jag ner till Florens i Italien för att studera Inredningsdesign. 1991 kom jag sedan in på Domus Academy i Milano där jag tog en master i Design Management.

Under årens lopp har jag arbetat som designer, webbutvecklare, projektledare och rådgivare. Parallellt har jag utvecklat DesignGenetik och Gepio.

 
Hans hemsida hittar du på http://www.palbergstrom.com/
 
Tid: 19:00
Plats: Karlsgatan 7, ingång genom järngrinden och sedan in i källaren genom dörren till höger
Inträde: Fritt, fika mot frivillig donation

Välkomna!

Published in: Okategoriserade on 26 november, 2013 at 12:14  Kommentarer inaktiverade för Föreläsning: Pål Bergström om Frihet, 4 december 19:00  
